diumenge, 16 d’agost del 2009

Per a joves (i per a pares, mestres i bibliotecaris)

El Current Cites d’abril (llegit per agost) em porta a anar a The Internet Literacy Handbook . El manual es accessible de tres maneres: en format impres tradicional (per compra), en html i en flash. Jo l’he consultat en versio flash.

Venint del CC i amb el subtitol que te (“una guia per a pares, mestres i joves”) estava convençut de aue era una obra nova feta per autors nord-americans. Ni una cosa ni l’altra. El manual es una 3a edicio que porta el desembre de 2008 com a data d’edicio (la segona es del 2005) i es una obra de diversos autors editada pel Council of Europe.

L’obra hauria de ser d’utilitat per aquells bibliotecaris que volen orientar a usuaris que es volen introduir en les multiples cares que te Internet. El manual el conformen 25 capitols que, a la versio flash, no nomes son de facil lectura sino que mostren les possibilitats (i limitacions) d’un llibre electronic.

Els capitols parelen de: la world wide web, feer ceraues, portals, el correu-e, el spam, el chat, musica i imatges, jocs, ensenyament a distancia, els blogs, les xarxes socials, la Web 2.0, la e-democracia, privacitat, seguretat, online bullying ...

De cada entrada hi ha una explicacio de què es la cosa, quin us se’n pot fer, ètica, com usar-ho i enllaços amb mes informacio.

[I ho deixo aqui, no perquè l’obra s’ho mereixi, sino perque lidiar amb un teclat francès m’esta deixant esgotat i em fa aparèixer als meus ulls mes inepte del que ja normalmant em trobo]